Osnovna škola Nikole Tesle - Gračac

Kriteriji praćenja rada i ocjenjivanja učenika iz fizike

Tablica ocjene za usvojenost znanja

Usvojenost obrazovnih sadržaja Ocjena

- nije usvojen minimum temeljnih pojmova;
- ne prepoznaje osnovnu tematiku
Nedovoljan (1)

- prepoznaje temeljne pojmove
- odgovara po sjećanju, bez dubljeg razumijevanja
- do rezultata dolazi uz pomoć nastavnika
Dovoljan (2)

- reproducira temeljne pojmove
- razumije gradivo, ali ga ne zna primijeniti niti obrazložiti vlastitim primjerima
- uz pomoć nastavnika rješava jednostavne zadatke
- nije dovoljno samostalan
Dobar (3)

- razumije gradivo
- služi se usvojenim znanjem
- navodi vlastite primjere
- samostalno rješava i složenije zadatke
Vrlo dobar (4)

- stečeno znanje primjenjuje na nove, složenije primjere
- uspješno uočava i izvršava korelaciju sa srodnim gradivom
- sposoban je prenositi znanje drugim učenicima
- služi se dodatnim izvorima znanja i informacijama iz različitih medija
Odličan (5)

ELEMENTI I KRITERIJI OCJENJIVANJA UČENIKA IZ FIZIKE

OCJENA USVOJENOST PROGRAMSKIH SADRŽAJA (usmeno i pismeno) PRAKTIČNI I ISTRAŽIVAČKI RAD (na nastavi, u skupini ili samostalno) PRIMJENA ZNANJA I VJEŠTINA, NUMERIČKI ZADACI
ODLIČAN (5) Učenik samostalno iznosi naučeno, razumije uzročno-posljedične veze, stečeno znanje primjenjuje na nove, složenije zadatke, zna formalizirati znanje, uspješno uočava povezanosti sa srodnim obrazovnim sadržajima, a znanje je sposoban prenositi drugim učenicima. Samostalno i uspješno pristupa analizi zadatka, pokuse, mjerenja i račun izvodi uspješno i precizno bez pomoći, zaključak je pravilan i cjelovit, raspravlja o rezultatima. Učenik logičkim slijedom, temeljito, uspješno i argumentirano rješava problemske zadatke, a sposoban je pronaći i nove primjere na kojima samostalno povezuje nastavne sadržaje.
VRLO DOBAR (4) Učenik razumije i fizikalne pojave, zakone, teorije, samostalno se služi usvojenim znanjem, navodi vlastite primjere, uspješno opisuje i objašnjava uzročno-posljedične veze, a pri izvođenju zaključaka i povezivanju sadržaja treba mu manja pomoć učitelja. Koristeći učiteljev naputak i shemu samostalno analizira zadatak, pokuse i mjerenja izvodi uspješno uz minimalnu pomoć učitelja ili drugih učenika, grafički prikazi, sheme, tablice i račun su potpuni, uredni i precizni, izvodi odgovarajući zaključak. Učenik uspješno s razumijevanjem i uz malu pomoć učitelja rješava složenije zadatke, a stečeno znanje zna primijeniti na nove primjere.
DOBAR (3) Učenik poznaje osnovne fizikalne pojmove, zakone i fizikalne jedinice. Učenik djelomično samostalno i uz pomoć učitelja odgovara na postavljena pitanja i rješava jednostavnije zadatke, obrazovne sadržaje razumije, ali ih ne zna primijeniti, niti obrazložiti vlastitim primjerima. Uz pomoć učitelja pristupa analizi postavljenog zadatka, mjerne ljestvice instrumenata pri mjerenju neprecizno očitava, tablice su nepotpune, postoji analiza, ali je nepotpuna kao i grafički prikaz. Uz učiteljevu pomoć uspijeva, s manjim pogreškama, riješiti jednostavnije zadatke, zna objasniti primjere obrađene na satu ili opisane u udžbeniku.
DOVOLJAN (2) Učenik iznosi naučene obrazovne sadržaje uz pomoć učitelja koji ga vodi i usmjerava kraćim potpitanjima, prepoznaje ključne pojmove, ali ih ne razumije u cijelosti, sadržaje ne povezuje.
Poznaje osnovne fizikalne pojmove, zakone i fizikalne jedinice. Učenik griješi, ali uz pomoć nastavnika dođe do ispravnog odgovora.
Uz pomoć učitelja pristupa analizi postavljenog zadatka (pokusa ili mjerenja ), pokus izvodi pogrešno, ne zna se samostalno služiti priborom, grafički ili numerički prikaz rezultata je nepotpun, nema zaključka, slabo surađuje u timu. Uz stalnu pomoć i navođenje učitelja, nepotpuno, površno, i s pogreškama rješava jednostavnije zadatke izravnim uvrštavanjem podataka u formulu, koristi primjere navedene na satu ili opisane u udžbeniku, bez objašnjenja.
NEDOVOLJAN (1) Učenik ne prepoznaje osnovne fizikalne pojmove i zakone. U odgovaranju griješi, a ni uz pomoć učitelja ne dolazi do ispravnog odgovora. Ni uz pomoć učitelja učenik ne može provesti pokus, izmjeriti osnovne veličine, numerički i grafički ih prikazati. Ne pokazuje interes i ometa rad drugih učenika. Učenik ne prepoznaje osnovne fizikalne pojmove i zakone ni uz pomoć učitelja.