Usvojenost obrazovnih sadržaja | Ocjena |
- nije usvojen minimum temeljnih pojmova; - ne prepoznaje osnovnu tematiku |
Nedovoljan (1) |
- prepoznaje temeljne pojmove - odgovara po sjećanju, bez dubljeg razumijevanja - do rezultata dolazi uz pomoć nastavnika |
Dovoljan (2) |
- reproducira temeljne pojmove - razumije gradivo, ali ga ne zna primijeniti niti obrazložiti vlastitim primjerima - uz pomoć nastavnika rješava jednostavne zadatke - nije dovoljno samostalan |
Dobar (3) |
- razumije gradivo - služi se usvojenim znanjem - navodi vlastite primjere - samostalno rješava i složenije zadatke |
Vrlo dobar (4) |
- stečeno znanje primjenjuje na nove, složenije primjere - uspješno uočava i izvršava korelaciju sa srodnim gradivom - sposoban je prenositi znanje drugim učenicima - služi se dodatnim izvorima znanja i informacijama iz različitih medija |
Odličan (5) |
OCJENA | USVOJENOST PROGRAMSKIH SADRŽAJA (usmeno i pismeno) | PRAKTIČNI I ISTRAŽIVAČKI RAD (na nastavi, u skupini ili samostalno) | PRIMJENA ZNANJA I VJEŠTINA, NUMERIČKI ZADACI |
ODLIČAN (5) | Učenik samostalno iznosi naučeno, razumije uzročno-posljedične veze, stečeno znanje primjenjuje na nove, složenije zadatke, zna formalizirati znanje, uspješno uočava povezanosti sa srodnim obrazovnim sadržajima, a znanje je sposoban prenositi drugim učenicima. | Samostalno i uspješno pristupa analizi zadatka, pokuse, mjerenja i račun izvodi uspješno i precizno bez pomoći, zaključak je pravilan i cjelovit, raspravlja o rezultatima. | Učenik logičkim slijedom, temeljito, uspješno i argumentirano rješava problemske zadatke, a sposoban je pronaći i nove primjere na kojima samostalno povezuje nastavne sadržaje. |
VRLO DOBAR (4) | Učenik razumije i fizikalne pojave, zakone, teorije, samostalno se služi usvojenim znanjem, navodi vlastite primjere, uspješno opisuje i objašnjava uzročno-posljedične veze, a pri izvođenju zaključaka i povezivanju sadržaja treba mu manja pomoć učitelja. | Koristeći učiteljev naputak i shemu samostalno analizira zadatak, pokuse i mjerenja izvodi uspješno uz minimalnu pomoć učitelja ili drugih učenika, grafički prikazi, sheme, tablice i račun su potpuni, uredni i precizni, izvodi odgovarajući zaključak. | Učenik uspješno s razumijevanjem i uz malu pomoć učitelja rješava složenije zadatke, a stečeno znanje zna primijeniti na nove primjere. |
DOBAR (3) | Učenik poznaje osnovne fizikalne pojmove, zakone i fizikalne jedinice. Učenik djelomično samostalno i uz pomoć učitelja odgovara na postavljena pitanja i rješava jednostavnije zadatke, obrazovne sadržaje razumije, ali ih ne zna primijeniti, niti obrazložiti vlastitim primjerima. | Uz pomoć učitelja pristupa analizi postavljenog zadatka, mjerne ljestvice instrumenata pri mjerenju neprecizno očitava, tablice su nepotpune, postoji analiza, ali je nepotpuna kao i grafički prikaz. | Uz učiteljevu pomoć uspijeva, s manjim pogreškama, riješiti jednostavnije zadatke, zna objasniti primjere obrađene na satu ili opisane u udžbeniku. |
DOVOLJAN (2) | Učenik iznosi naučene obrazovne sadržaje uz pomoć učitelja koji ga vodi i usmjerava kraćim potpitanjima, prepoznaje ključne pojmove, ali ih ne razumije u cijelosti, sadržaje ne povezuje.
Poznaje osnovne fizikalne pojmove, zakone i fizikalne jedinice. Učenik griješi, ali uz pomoć nastavnika dođe do ispravnog odgovora. |
Uz pomoć učitelja pristupa analizi postavljenog zadatka (pokusa ili mjerenja ), pokus izvodi pogrešno, ne zna se samostalno služiti priborom, grafički ili numerički prikaz rezultata je nepotpun, nema zaključka, slabo surađuje u timu. | Uz stalnu pomoć i navođenje učitelja, nepotpuno, površno, i s pogreškama rješava jednostavnije zadatke izravnim uvrštavanjem podataka u formulu, koristi primjere navedene na satu ili opisane u udžbeniku, bez objašnjenja. |
NEDOVOLJAN (1) | Učenik ne prepoznaje osnovne fizikalne pojmove i zakone. U odgovaranju griješi, a ni uz pomoć učitelja ne dolazi do ispravnog odgovora. | Ni uz pomoć učitelja učenik ne može provesti pokus, izmjeriti osnovne veličine, numerički i grafički ih prikazati. Ne pokazuje interes i ometa rad drugih učenika. | Učenik ne prepoznaje osnovne fizikalne pojmove i zakone ni uz pomoć učitelja. |