Učenici sedmih i osmih razreda su sa svojim razrednicima učiteljem Draganom Matićem i učiteljicama Marijanom Džidić, Sandrom Nikolić Kajtez i Vedranom Farkaš Pejazić bili na terenskoj nastavi te posjetili Baraćeve špilje i Speleon. Terenska nastava je bila i zajednička korelacija predmeta.
Osnovni cilj terenske nastave je zorno učenje u izvornoj stvarnosti i omogućavanje stjecanja osobnih iskustava i doživljaja predmeta učenja. Osim obrazovnih ciljeva učenici se svakako poučavaju i odgojno, svojim ponašanjem u svakom trenutku ovakvog oblika nastave.
Speleon je centar podzemne baštine u kojem su učenici mogli naučiti puno zanimljivih detalja iz područja prirodoslovnih znanosti.
Podijeljen je na pet tematskih dijelova. U tim odjelima učenici su se upoznali s ostatcima i izgledom špiljskih životinja kao što su vunasti nosorog, špiljski lav i medvjed, koji su bili znatno veći od bilo koje vrste današnjeg lava i medvjeda. Također su promatrali endemične vrste kukaca kao što je Pavlekin žmurac dugačak svega 1,75mm, a živi samo u Donjoj i Gornjoj Baraćevoj špilji i nigdje drugdje u svijetu.
Najstariji predmet nađen u Baraćevoj špilji donedavno je bila brončana narukvica iz brončanoga doba, no prije tri godine nađeno je musterijansko strugalo, vrsta nožića koji ukazuje na prisutnost neandertalaca na ovom području i o njihovoj rasprostranjenosti u Europi.
Baraćeve špilje zaštićeni su spomenik prirode, a samo je Gornja špilja otvorena za posjetitelje. Na području Rakovice postoji oko sto pedeset različitih špilja, a u Hrvatskoj ih je oko deset tisuća.
Ulazak u samu špilju bio je zanimljiv, jer je učenicima dočarao živi svijet, a poseban ugođaj su stekli pri gašenju svjetla kada su samo osjetilom sluha mogli dočarati špiljski život. Edukativni posjet učenicima je donio nove spoznaje o podzemnom svijetu, prošlosti, razvoju čovjeka i geološkim promjenama, špiljskim ukrasima kao što su stalaktiti, stalagmiti i stalagnati, stanovnicima špilja, šišmišima, i mnogim drugim pojavama i pojmovima.